Wyposażenie i elegancja Volvo v90
W latach 90. Volvo wypuściło na rynek model 960, który pod koniec produkcji został przemianowany na S90 i V90. Ówczesny samochód prezentował klasyczne dla szwedzkiej marki kanciaste nadwozie, luksusowe i przestronne wnętrze, ale przede wszystkim bagażnik, w którym można było zmieścić dosłownie wszystko. Siedemnaście lat później Volvo w wielkim stylu powróciło do nazwy S90 i V90. Oczywiście pod względem technologii, stylizacji czy wyposażenia oba modele dzielą lata świetlne, ale najnowsze kombi zawiera w sobie DNA marki z Göteborga. Czytaj dalej
Wygląd zewnętrzny Volvo v90
Wygląd zewnętrzny testowanego przez nas samochodu łączy nowoczesne trendy z wieloletnią klasyczną linią szwedzkich kombi. Z przodu uwagę zwraca długa i masywna maska silnika, charakterystyczna osłona chłodnicy umieszczona na praktycznie pionowym froncie, czy wyjątkowo zarysowane reflektory. Mimo prawie pięciometrowej budowy auto wygląda bardzo dynamicznie, co udało się osiągnąć dzięki niskiemu nadwoziu i ostro opadającej linii dachu. W tylnej części nadwozia możemy dostrzec pionowe reflektory załamujące się na środku pokrywy bagażnika, które są charakterystycznym elementem samochodów Volvo v90. Volvo V90 to muskularny samochód, który wyróżnia się chromowanymi wstawkami i 18-calowymi pięcioramiennymi felgami. Trudno przejść obok niego obojętnie, a jego ogólny wygląd z pewnością zwróci uwagę.
Jesteśmy zadowoleni z jakości materiałów i ich spasowania. Jedyne elementy, które nie do końca nas przekonały to chromowane wykończenia na nawiewach na tle drewnianych elementów, ale musimy przyznać, że jasne materiały doskonale współgrają z drewnianymi wstawkami i ciemnym skórzanym wykończeniem deski rozdzielczej. Naszym zdaniem takie połączenie to najlepsza opcja dla Volvo V90. Tuż za dwukolorową, podgrzewaną kierownicą znajduje się ponad dwunastocalowy cyfrowy wyświetlacz zegarów kierowcy. Jest on bardzo czytelny i podobnie jak w starszych modelach szwedzkiej firmy, jego wygląd zmienia się w zależności od wybranego przez nas trybu jazdy.